Prima experiență în drumeție

După experiența cu cortul, am decis ca în acest weekend să avem prima experiență în drumeție. Am tot căutat activități de weekend  și ne-am dat seama că munții ne așteaptă. Astfel am început să ne pregătim. Haide cu noi să afli cum ne-am plănuit drumeția de o zi.

Traseul

Este foarte important să alegi un traseu ușor – mediu pentru prima experiență în drumeție. Mai mult, dacă nu ai de gând să îți iei cazare sau să stai cu cortul, alege un traseu scurt. Ține cont de faptul că trebuie să te întorci acasă în aceeași zi. Acest lucru va fi destul de obositor. Noi am greșit la alegerea traseului pentru că ne-am ales unul nepopulat. Am vrut să plecăm din Doftana și să ajungem la vârful Baiuțu (Zamora). Este un traseu marcat,  dar puțin circulat. Am mers pe el aproximativ o oră și apoi ne-am întors. Începusem să auzim tot felul de animale în depărtare și fiind doar doi ne-am speriat.  De aceea, te sfătuiesc să alegi un traseu mai populat. Poate pentru experimentați argumentul meu nu are sens, însă noi am considerat că este mai sigur să ne întoarcem și să facem altceva în restul zilei.

Mai mult, am printat o hartă cu traseul. Ne-am gândit că poate ne pierdem și nu o să avem semnal, iar o hartă ne-ar ajuta să ne orientăm mai bine.

Echipamentul

Am citit destul de mult despre echipamentul ideal de munte pentru începători. Aveam haine cât de cât potrivite pentru o tură de vară – tricouri de alergat care absorb transpirația și pantaloni de alergat. Fiind o tură scurtă, am hotărât că nu avem nevoie de pantaloni lungi. Ne-am luat pantaloni trei sferturi care ne-au asigurat confortul termic. Ne-am cumpărat pelerine de ploaie de la Decathlon.

Am investit în încălțări speciale pentru drumeții. Nu ne-am aruncat la cele mai bune, însă am ales încălțări impermeabile de trecking care să țină mai mult de un sezon. Pentru ea și pentru el. Am și testat încălțările și am fost foarte mulțumiți de ele. Nu ne-au bătut și nu am alunecat cu ele.

Trusa de prim – ajutor

Am citit multe articole despre drumeții și toate menționau trusa de prim-ajutor. Există opțiunea să o cumperi gata făcută – am văzut o variantă la Decathlon. Sau poți să îți faci tu una din ce ai prin casă și să o completezi de la farmacie.

Ce să conțină trusa de prim ajutor pe care să o iei în prima experiență în drumeție:

• Mănuși de unică folosință
  • Leucoplast
  • Bandaj triunghi

Pentru supraviețuire

Nu ai de unde să știi ce se întâmplă pe munte, mai ales dacă ești începător. De aceea, noi ne-am cumpărat câte o folie de supraviețuire și un fluier. Folia de supraviețuire poate fi folosită și ca pelerină de ploaie în cazul în care nu ai sau a cedat. Fluierul l-am luat pentru a ne face simțită prezența pe munte. Cu toate că este foarte relaxant să te plimbi prin natură în liniște, nu este indicat. Zgomotul sperie animalele sălbatice, iar ele ar trebui să stea departe de tine.

În cazul în care te pierzi sau te accidentezi, poți suna oricând la 112 chiar dacă nu ai semnal. De asemenea, reține și numărul de telefon de la salvamont – 0SALVAMONT.

Concluzie

Prima experiență în drumeție nu a fost exact ce ne-am așteptat, dar măcar ne-a arătat ce înseamnă să fii bine pregătit. Vom mai încercat și weekend-ul viitor, dar vom alege alt traseu. Sper ca sfaturile mele te-au ajutat. Aștept păreri din drumețiille tale. Nu uita că acestea sunt părerile unui începător.